tisdag 17 maj 2016

Efter regnet, kommer solen!

Från lördagskväll till i går kväll fick vi "bara" 47 mm regn.
Det var välbehövligt, hade behövt komma minst lika mycket till.
Efter regnet, så kommer solskenet. Vi har haft + 14-15 grader ute idag. Det har varit skönt ute.
 Det var att gå ut och njuta lite idag. Jag hade sällskap av Elsa, livsnjutaren.
Jag skulle vilja gå en runda med kameran, men inser mina begränsningar.
Jag försökte att rensa lite ogräs, men det var dumt gjort. "Herr Huvudvärk" kom ganska så snabbt.
 Det är fullt tillräckligt att bara gå med Elsa, för varje fotsteg känns, inte alls skönt.  Men det blev en liten rundvandring i trädgården. Fruktträden är vackra i sin blom.
Tyvärr så har det blivit ett baksteg, eller fem, för Stefan. Hans värk har blivit sämre sen i lördags.
Det är minsann inte så lätt att två personer i ett två-persons-hushåll inte är kuranta. 
Både i går och idag åkte han till jobbet, och hade kryckorna med sig.

Det är ganska så skönt att jag kan göra vad jag vill och tyar. Inga måsten och krav.

"Idag har jag gjort ingenting, gjorde det igår, men hann inte att bli färdig"!

6 kommentarer:

  1. Alla bärbuskar och fruktträd blommar för fullt nu. Det är en ljuvlig tid. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Några av våra äppelträd är ännu inte i blom, men Stefan beskär ganska så hårt varje år.

      Radera
  2. Så härligt med allt regn vi fick. Luften är så frisk, allt är mycket grönare och pollen har regnat bort. Men det kommer väl snart ny pollen från andra träd som slår ut.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eken är på gång, såg jag på nyheterna i går.

      Radera
  3. Här slog det om, nästan 20 grader. Men ingen sol. Men det är torrt och jag hoppas på lite regn också - på natten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det vore ju toppen med regn nattetid. Ändå att vi fick lite regn, så är diken torra. Så det behövs verkligen mera.

      Radera