fredag 22 januari 2016

Tjänstgörande brödkavel!

I höstas så var Therese och Christian hemma, vi gjorde då hembakad pizza.
Eftersom jag lånade ut min brödkavel för några år sedan, på obestämd framtid. Så det var bara att diska en flaska som fick tjänstgöra som kavel.
Det var inte svårt för Therese och Christian att veta vad de skulle ge Sofie och Fredrik i julklapp, jo en egen brödkavel.
Jag har väl inte tänkt på min kavel, eftersom jag knappt aldrig bakar.
Men i onsdags då Sofie var hemma och ville baka bullar, kom jag på att hon fortfarande hade min kavel hos sig.
-Men mamma, varför har du inte sagt något? Ja kära nån, det har väl inte jag tänkt på.
Det var bara att återigen diska en flaska, som fick tjänstgöra som kavel.
Idag har Sofie och Stefan haft sin kvalitetsdag, och ätit lunch tillsammans. Därefter ringer Sofie till mig och berättar att min kavel ligger i pappis väska.
Med andra ord så kan nu ungdomarna komma hem igen och baka!

Jag har idag själv haft en kvalitetsdag. Hela min sjukdomshistoria började 2000, så det har blivit flera utredningar, både ensamt och i grupp. 2011 anordnade vårdcentralen i Tingsryd en grupp, som jag deltog i. Jag har kontakt med vissa i gruppen. I går fick jag förfrågan om jag hade lust att träffas i dag på en fika. Klart att jag vill slå ihjäl en dag. Tack för fika sällskapet ! Det får vi göra om.

Idag tog jag tjuren vid hornen, för jag har fått brev ifrån gastro att jag skulle ta prover, vilket jag skjutit på framtiden. Läkarna vill att jag ska börja med Humira-sprutor, vilket jag inte alls vill. Jag är ju inte så vidare pigg i min morbus crohns sjukdom, de tror att jag ska bli piggare utav dessa sprutor.
Men då jag läst om Humira, och biverkningarna blir jag mörkrädd.
Nåväl, det kan ju vara värt att testa.

Trevlig helg, mina vänner och alla ni som jag inte känner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar