lördag 2 januari 2016

Det är ju alltid kul med besök!

Idag kom en god vän till mig på besök, med sig hade hon en fin blomma. hahaha... hon vet ju om att jag gillar orkidéer. 
Jag gjorde mig till och skulle baka småfrallor till vårat fika. Tyvärr så misslyckades mitt bak. Jag har alltid suttit med bakbunken emellan mina ben och knådat ihop degen för hand, men i höstas köpte jag mig en assistent. Det är minsann inte lätt att göra deg i en assistent då man aldrig har gjort det förut. Fick i för mycket grovt rågmjöl. Nå väl, jag lär mig av mina misstag.
Vilken herrans tur att jag hade något annat i frysen till oss.

Vi satt och pratade om allt möjligt emellan himmel och jord. Inte för att jag har tänkt att dö än på många år, men jag vet vilken solosång jag vill ha på min begravning. Så jag berättade att jag vill ha "Ett sista glas". Miriam Bryant sjöng denna i "Så mycket bättre", det är Sven-Bertil Taubes låt. 
Tänk att få ta ett sista glas vin med ens nära och kära.
Hon blev nog lite trött på mig då jag sa detta. Men vi satt iallafall och lyssnade både på Miriam och Sven-Bertil då de sjöng "Ett sista glas". En fin sång, tycker jag.

Jag har inte återhämtat mig ännu ifrån nyårsafton, men det känns lite lättare nu då vi har fått lite pudersnö och några minusgrader. Hoppas att detta vädret håller i sig.



Må väl, och njut av det goda! // Kramar

2 kommentarer:

  1. Det är betydligt bekvämare med en assistent, för det är ganska jobbigt att knåda en deg, tycker jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var en stor skillnad. Ska bara lära mig att känna av degen.

      Radera