måndag 7 december 2015

Trött på att vara trött!

I onsdags förra veckan fyllde våran "lilla" Therese 25 år. Tänk vad tiden den går.
Vi var bjudna på kalas i fredags kväll. Mycket gott och trevligt.
Jag hade vilat innan så jag skulle orka med kvällen. Då jag blev för trött började jag att diska för att jag inte skulle somna.
I lördags kväll somnade jag som vanligt i soffan, sov nog 1 ½ timma innan jag traskade upp till snarkelådan. Å vad social jag är emot min man, ändå hade jag sovit på soffan på eftermiddagen.
Och igår kväll var det julkonsert i Linneryds kyrka. Det var med en god vän till mig, Marika och hennes barn, och Marikas farbror Gert Blom som underhöll.
Konserten började klockan 18,00, men då klockan var 17,15 höll jag på att somna, så jag insåg att jag inte skulle orka. 19,20 låg jag nerbäddad i sängen. Så det blev ingen julmusik för min del.

Vad det är tråkigt att inte orka med det jag vill!

6 kommentarer:

  1. Vilken söt änglaljusstake du har i din header! Trist att du inte orkar allt du vill. Kram

    SvaraRadera
  2. Lilla vän så trist, men du sätt på en cd med vacker julmusik det kan väl kompensera lite.
    Sen skönt att ligga där och gosa med lilla Elsa.
    Vädret i helgen var ingen höjdare och du måste givetvis vila, även om du är trött på den där vilan, så . . . .

    En 25 årig skönhet sitter där, lik sin mor ser jag.
    Krya på kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag sitter och stickar, eller ligger på soffan och lyssnar på julmusik, om inte tv´n är på.
      Fast det är ju inte riktigt detsamma.

      Radera
  3. Jobbigt för dig att alltid vara trött och måste försöka en massa roligheter.
    Ja, nu har våra döttrar fyllt 25 år. Vi firade Malin i helgen.
    Nu är jag klar med rundstickan jag lånade av dig. Kommer upp med den någon dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kolla innan så jag är hemma så kan vi ta en fika tillsammans.

      Radera