onsdag 2 december 2015

Min julbonad!

I tonåren stickade jag mycket.
Garnen skickade jag efter ifrån Ekströms garner.
Vid en beställning fick jag en gåva, det var en julbonad.
Jag tyckte väl inte riktigt om den, men smålänning som jag är så får inget förfaras. Det tog några år, men så kul då den blev färdig.
Jag köpte beslag, men har under alla år tänkt att jag skulle rama in den istället.
Och det var ju dumt att det inte blivit av. På sängen uppe i kontoret har jag en kartong, och på denna kartong har jag lagt alla julbonade, för inte går Elsa upp på den, eller??
Men ack vad jag bedrog mig, för igår då vi hade varit ute så hoppade Elsa upp på sängen, och satte ena tassen på bonaden.
Den får hänga uppe med Elsas signatur, men till våren ska den tvättas och därefter ramas in.

Haha, Elsa ville ju de!

4 kommentarer:

  1. haha! Hon ville vara med på ett hörn. De bonaden är jättefin. Jag har hängt upp en bonad som min mor hade i sitt kök, och det ser juligt ut. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mysigt att plocka fram lite grejer. Förstår att du hänger fram din mors bonad.

      Radera
  2. Vilken fin bonad du har. Jag förstår om Elsa tycker om den.
    Här i Uppsala regnar och blåser det för fullt. Inget vidare väder.
    Nu önskar jag dig en skön Helg.
    Hälsningar från
    Margit(maxelonia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt höstruskväder. Det är så man bara vill ligga inne.

      Radera