torsdag 13 november 2014

Lite olika tillställningar!

I lördags tog vi oss en tripp ut till min pappa, här står han, min man och Elsa och beundra korna.
Jag kommer inte ihåg vad denna koras heter, men det är kor som går ute året runt.

                                          Jag och söstera mi
                                          Pappa och hans dam.
                                          Min syster och hennes tre barn
                                          Syster-sonen, mannen och min svåger.

                                          Och så bytte vi tillställning.
                                          Mamma och E firade silverbröllop.
                                         Svärsonen-"pojken", äldsta dottern och systersonen.

                                         Systersonen, den yngre och systerdottern.
                                          E, mannen och svågern.
                                  Och så var lördagen slut, och söndagen blev till fars dag
Ungdomarna kom hem, allihopa. Till mannens förtret så blev det racklett till söndags middag.
Till kaffet serverade jag choklad fondue, frukter och glass. Sen var söndags firandet slut.
Ibland så skenar mina tankar iväg åt många olika håll. Cancer är något som många av oss blir drabbade av på olika sätt. Fuck Cancer säger mycket om vad jag tycker om den sjukdomen. Det är "Ung Cancer"som börjat den de citatet.
Men det är mycket annat elände som jag kan tänka mig att säga"Fuck .....". Och jag vet att jag inte är ensam om detta, bla alla mina sjukdomsdiagnoser som jag bara avskyr.

Ha en bra dag!

1 kommentar: