måndag 24 november 2014

Hemlisen är färdig, och ingen hemlis längre!

Förra året broderade jag en julgransmatta till dottern den äldre. Den yngre har inte haft plats för någon gran. Men nu i sommar flyttade hon och pysen till en större lägenhet, så i år kan de ha en julgran.
 Jag har broderat i smyg, så de har inte vetat, men kanske anat lite. I lördags blev mattan färdig, igår var dottern här en stund så då fick hon den med sig hem.
Ge sig om de tänker hugga sig en gran ?!!
 Det finns många bra ordspråk. Man måste vara rädda om varandra.
 Det är flera år sedan jag broderade dessa tavlor. Och de säger så mycket.
                           Nu har tavlorna i sovrummet börjat hamna på plats.
                       Spegeln hänger där den ska hänga.
Vi rev ju ut våra garderober, och köpte oss ett klädskåp. Varför ska man har en massa fulla garderober? Jag är supernöjd med skåpet. Inte behöver vi ha en massa lakan i sovrummet. Jag ska ge bort flertalet till en som väver mattor. Det är fortfarande omorganisation här i huset, rensa, slänga och flytta om.
Och mannen brukar säga, -Är du nöjd, så är jag nöjd <3

Idag regnar det hos oss, och det ogillar jag skarpt. Skulle kanske dra täcket över huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar