onsdag 22 maj 2013

Vårblommor!

 Idag gick jag iväg och plockade liljekonvaljer, så fina, och så gott de doftar
 Syrenen blommar också så fint. Jag hade lila syren i min brudbukett.
 En stor bukett med liljekonvaljer blev det. Ska ge bort halva buketten. Den andra halvan sätter jag i uterummet.
Det var jobbigt att gå iväg, eftersom marken är lite kuperad, jag kan ju säga att det känns i min ländrygg.Jag stannade till för att pausa, och tyckte att det var så fint i naturen att jag bara var tvungen att ta några extra kort.
Tycker att värken skulle ge med sig, men ack vad jag bedrar mig.
Vi skulle ner till Tingsryd och hämta hem farmor idag, så vi tog mannens tjänstebil, men fy för den. Det gör ont bara jag sitter i sätet, det är hårt, och rakt, passar inte alls min kropp. Bara jag blev fri värken så ska jag ha hem min bil, då jag kan köra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar