måndag 20 maj 2013

Lyckliga jag.......?

De sista dagarna har värken varit lite borta, magen har också varit lugn. Det har känts okej. Lyckliga jag, men lyckan var kortvarig.  I natt vaknade jag 4,15, vet inte om det var värken eller Elsa som väckte mig. Det var bara att stiga upp.
Mina snabbverkande värktabletter har jag inte tagit på 1 ½ vecka, men idag fick jag ta av dom. Har idag kommit på att det är dom jag blir så yr av och illamående. För nu när jag inte tagit dom så har jag inte varit yr eller illamående, med det är jag idag. Fy attan.
Annars så trodde jag att de långtidsverkande och snabbverkande innehåll var i princip de samma. Och så trött jag är i dag.

Fast jag tog mig en promenad ner till stickcafet, det är trevligt. En vän till mig körde hem mig.
Och i eftermiddag kom svärmor in på en kopp fika, jag skulle betala hennes räkningar också.

Funderar nu på om jag skulle laga middag, lägga mig och vila eller att kräkas. Det får nog bli matlagning, därefter vila, ev sova, förhoppningsvis så har illamåendet försvunnit, tabletten borde snart ha gjort verkan.

Och så har denna dagen gått mot sitt slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar