fredag 24 maj 2013

Akupunktur!

 Idag har jag åter varit i Växjö hos min sjukgymnast, och fått akupunktur. 10 nålar i ländryggen.
        2 nålar i fotvristen, idag blev det ingen på fotryggen.
        Och 5 nålar i högra örat.
Denna gång ska jag föra anteckningar på hur jag mår tills nästa gång jag ska till sjukgymnasten.
Jag anlitar olika "bilbolag", igår var det mamma och hennes man som tjänstgjorde som TAXI, idag blev det serviceresor. Serviceresor har dålig service, de bjuder inte på middag, det gör mamma. Tack mamma för gårdagens middag.

I går var jag på vårdcentralen hos min läkare. Vi pratade om smärtplåster, men han tyckte inte att det var ett bra alternativ för mig, då värken är växlande, både i smärtan och i kroppen. Han tyckte att vi skulle komma fram till en stabil medicinering för mig, och invänta smärtmottagningen. Sen blev det en förlängning i sjukskrivningen.
Nu är jag faktiskt riktigt trött på detta.. Men mina dryga 44 år, och gå med denna olidliga smärta.

Det finns en sång, "Tänk att få vakna tidigt en morgon", den sången gör mig glad. Jag brukar tänka- "tänk att få vakna smärtfri en morgon". Det var många år sedan det inträffade.

1 kommentar: