torsdag 21 mars 2013

Oj, vad tiden går!

Det är visst en vecka sen jag skrev sist. Jag har inte tyat ;(, som det heter på småländska.
Jag har mesta dels varit liggandes den sista tiden.
Men i lördags kväll var dottern den yngre ensam hemma, så jag och mannen körde in till henne. Vi lagade mat och åt tillsammans, en myskväll. Vi lämnade av farmor i Ingelstad när vi körde igenom, så kvällen blev inte så sen för vi skulle hämta hem henne också.
I måndags var det sista målarkursen, jag har målat ljus machetter. blev himla nöjd, skulle kanske fota dom.
Tisdagen var en riktig sovadag, men under en vakenstund gjorde jag något dumt, och det har jag stor behållning av fortfarande, fy vad nacke och axlar värker. Hårda, ömma, onda punkter. Men nu kommer jag ihåg varför jag inte har gjort de jag gjorde på flera år.
Dagen till ära har farmor, jag och Elsa tillbringat i Tingsryd. Jag skulle kolla blodtrycket, som låg bra till, 110/75. farmor hade tandläkartid 14,45-15,45. Så vi har umgåtts med dottern den äldre.

Vi väntar på våren, men vi har haft en riktig vinterdag, snö-snö och så lite snö med några minusgrader.
Klockan tickar på och jag är vaken på övertid, men nu ska jag trilla i snarkelådan. Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar