torsdag 7 mars 2013

Jag gick inte igenom.....

Idag hade jag tid hos min gastroläkare.
Men jag gick inte igenom.........
Visserligen så har jag gått upp 3 kg, fast jag väger 3 kg mindre än i somras, då jag var hos honom. 
MEN, (jag gör som min bror, vänder det till min fördel), jag är ändå 3 cm för kort.
Proverna var inte riktigt okej, så jag ska fortsätta med cortisonet, tyvärr.
Jag brukar ha lågt blodtryck si så där 110-120/65-75, men idag hade jag 140/90, lite för högt, så nu ska jag ta blodtryket på vårdcentralen i tre veckor i rad.
Vi gick igenom min medicinlista, det är ingen liten pillerdos jag tar, fast läkaren konstaterade att det är inga piller som jag kan vara utan.
Nu är det bara att hoppas att mitt höga blodtryck var en en gångs företeelse, för läkaren vill inte ge mig mera piller.
Min gastro läkare förstår inte heller vad försäkringskassan håller på med. Det är helt sjukt, jag har tre läkare som har samma syn på mig och min sjukdomsbild, och ändå håller försäkringskassan på som dom gör. Men dom ger väl sig inte förrän de har fått mig under jorden....

Phuuuuuu.......

Jag hade farmor med mig till Växjö, så efter mitt läkarbesök gick vi ner på stan.
Hon hade aldrig ätit på Thai restaurang innan, så det gjorde vi idag. Därefter köpte farmor nya gardiner till sovrummet, en ny köksmatta och fyra stolsdynor. Tänk vad vi kan shoppa loss.
Elsa hade vi lämnat hos min man på jobbet, så vi skulle kunna handla i lugn och ro.

Nu är jag helt slut efter dagens utflykt, så nu ska jag äta lite middag så jag sen kan inta ryggläge på soffan.

1 kommentar:

  1. Man måste ju roa sig lite när man fått tråkiga besked av doktorn.
    /Anne-Lie

    SvaraRadera