onsdag 24 oktober 2012

Halvfart.

Är det inte det ena, så är det de andra, sa kärringen när hon fick näsblod.....
Jag tycker att jag har mått lite bättre på dagtid, men fy, det skulle jag bara inte ha tänkt.
På kvällarna har jag både nacke och bröstrygg i ett skruvstäd.
Idag har jag även varit groggy i skallen.
Gick ut i tvättstugan för att hämta en loka, viker ihop handdukarna som jag har till osten, går tillbaka till köket, men istället för att lägga mina handdukar i skåpet lägger jag de i kylen, funderar på vad jag har min loka......
Ja, de e huet....
Det börjar dra ihop sig mot juletid.
Osten är redan gjord, nu börjar förberedelserna inför ljusstöpningarna. 2 av 3 tillfällen är bokade. Kanske det blir en gång till, alltså 4 stöpningar.
Alltså är det även dax att köpa glöggen.
Förut höll vi på med ljusstöpningen i köket, bort med köksmöblerna.
Men förra året kom jag på att flyttar vi soffan ifrån rummet uppe ut i hallen kan vi vara i de rummet. Mycket smidigt, för då behöver vi inte vända upp och ner på huset, och alla ljusstöpningsgrejer finns på vinden. Bara en trappa att bära ner grejerna.
Alla som kommer hit för att stöpa får hjälpa till med allt, det är ingen fullservice här inte.
Å, de blir så fina, våra ljus.
Detta är en grej som jag tycker är jätterolig, annars hade jag inte gjort det.Stöpa, prata skit, äta mat, dricka glögg och ta ett glas vin
Det är livs-kvalite ! 

2 kommentarer:

  1. När barnen flyttar ut får man mer plats. era ljus är så fina och brinner fint gör de. Lycka Till med årets ljusstöpning.

    SvaraRadera
  2. Har aldrig testat att stöpa ljus, tycker det ser lite svårt ut. Att få dem raka och fina, alltså.

    SvaraRadera