onsdag 8 augusti 2012

Heldag i Växjö!

I dag rullade åter min bil till Växjö. Inte ska den stå hemma i garaget och rosta upp.
Elsa var hos dottern, medan jag besökte mamma på hotel CLV.
Sen var jag och hjälpte dottern med tvättstugan. Jo hon kan tvätta, det brukar hon göra här hemma, och hon kan sortera tvätten också, men hon var lite osäker på tvättmaskinerna, så jag lovade henne att jag skulle komma in och visa henne.
Vi tog även med oss Elsa och pysen ner på stan en runda. Pysen skulle testa hundtricket, fast det var mest äldre damer som kom fram till dom.
Jag blev bjuden på lunch hos dom, nystekta köttbullar och stuvade mackaroner.

Besökte också min syster, systerdottern tycker så mycket om Elsa.
Nu är jag riktigt trött, sleten och värkabruten. Hela vänstra armen sover, mina händer och fingrar sitter i ett skruvstäd har ingen kraft alls i dem.
Ute ösregnar det, går inte alls att gå ut, vilken tur att Elsa var ute precis innan regnet kom.
Funderar skarp på att trilla i snarkelådan allaredan med min ljudbok, har idag köpt nya hörpluppar så nu kan jag lyssna igen. Vyssan lull av Carin Gerhardsen.
I morgon är det en ny dag, tror att jag då ska ta gårdagen i repris och göra ingenting.
Elsa med sin "apebebis",  ligger på detta vis när hon ska sova. Tänk att även djur kan bli så förtjusta i ett gosedjur. Hon bara älskar denna lilla apa, och har gjort sen första dagen hon kom till oss.

1 kommentar:

  1. Så söt Elsa är. Hoppas hon inte biter sönder sitt gosedjur.

    SvaraRadera