fredag 5 januari 2024

En sista hälsning!

Thereses hund Signe har varit dålig en tid. Det är jobbigt att se en hund lida. I fredags hade hon åter en tid på Evidensia Djursjukhus. Veterinären så då att det inte fanns något med att göra för henne. 
Så Signe fick då somna in. Så skönt för henne att slippa lida.
Det är just detta som är baksidan med att ha djur. Signe blev 12 år och 8 månader.
Saknaden är stor! Men nu springer hon i hundhimlen, jagar älgar och biter Maja, min Maja i öronen. 
Maja var min förra hund, hon var en korthårig tax.
Men jag är ändå inte utan hund, för jag har min lilla Elsa, Elsis-pälsis, och så har jag Sofies Hugo.
Nu har jag mindre hundar på mitt hunddagis. 
 

Astrid frågade mig igår varför jag brukar säga Elsis-Pälsis, jo det bara blir så, ett smeknamn. 

7 kommentarer:

  1. Det bästa man kan göra för sina djur, det är att se till att de slipper lida. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Djuren är ju också en familjemedlem. Våra små bebisar. Kram

      Radera
  2. Ibland måste man ta tuffa beslut trots att det gör ont. Åh, vad man kan sakna dem när de är borta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är ju ett enormt sällskap, en liten vän som man kan prata med. De lämnar ett sort tomrum.

      Radera
  3. Det är nackdelen med att ha hund!
    Ha en bra dag!
    Kram!

    SvaraRadera