torsdag 24 augusti 2023

Bara för att jag vill!

 Ibland så får jag energi. Och nu har jag haft några veckor med det. Sen har jag legat pall någon dag, för att sen åter fått energi.

Jag började med Västerbottensmuffins, både vanliga och glutenfria. då de sen ska ätas så ska det vara skageröra på, och en lite dillkvist.

Räkbakelserna är alla glutenfria, på dem ska det vara en klick creme fraiche och räkor.

Därefter hade jag kaos i köket. Vilket är lätt att få.

För jag fick för mig att göra piroger med köttfärsfyllning. Jag brukar dra mig för att göra piroger, varför vet jag inte för det är inte svårt, men kanske för att det just blir kaos.

Nu är bilderna i fel ordning. Jag började med de glutenfria, och därefter vanliga piroger.

Varför den ena plåten med de glutenfria pirogerna blev fesiga i färgen vet jag inte. Men Sofie och Fredrik har ätit och godkänt dem.

I söndags blev det åter uppochnervänt i köket. Vi var och köpte 20 liter mjölk hos en bonde. Så det blev ett gäng ostkakor. 1 stor, 2 mellan, och 4 små. Jag gör alltid glutenfria ostkakor, då vet jag att Fredrik kan äta, och om jag bakar på vasslen så är den alltid glutenfri den också. Gott att ha i frysen.
Så det börjar bli fullt i frysen. Tur att jag har några stycken.

Men det roligast och viktigast som jag har haft för mig är ju att träffa och umgås med barnbarnen. Sofie, Helmer och Ture kommer hem minst en gång i veckan, Astrid och Melker kommer fortfarande inspringandes lite då och då. Astrid har efter en lång ledighet börjat i första klass, Melker har ett år kvar i förskolan innan han ska börja i F-klassen, och Helmer är på sin förskola 15 timmar i veckan.
Tänk vad de växer, och snabbt går det.


2 kommentarer:

  1. Oj, vilken bakenergi! Ser väldigt gott ut. Kanske skulle omvandla min nuvarande energi, som inte tog slut efter städningen av huset, till bakenergi i morgon. Tråkväder ute... känns inte för någon lång promenad.... Barnbarna, de växer fort! Härligt att få vara med. Nu är du ju ung mormor... jag var sextiotre innan mina första båda kom... Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gäller att passa på då man har energi. För energin kan snabbt ta slut. Idag känner jag inte alls för att göra något, fast jag har massor att göra. Jag var 47 år då Astrid föddes. Må väl! Kram

      Radera