måndag 27 december 2021

Vi hade en trevlig julafton!

 Vi hade en trevlig julafton! Ungdomarna  med familjer, mamma och hennes man och Stefans mamma var bjudna kl 12,00. Julmat, Tomten kom strax efter 15.00, sen blev det ostkaka, glass med tillbehör- Strax därefter åkte mamma, Erno och Asta hem. Ungdomarna med familjer gick/åkte typ vid 21-tiden,

 
Stefan och jag är alltid bjudna till hans syster Yvonne på juldagen på kalas, i år fyllde hon 52 år. Grattis till Yvonne. Och Tack för oss.
Jag fick många fina julklappar , bla denna airflyer.  Och vad gör klantiga Lisa???? Tappar "lådan", så det låssnar lite småbitar. Vad jag blir både arg, ledsen och besviken på mig. Men Stefan tyckte inte att jag skulle bry mig, för det är sådant som händer, och det var ju inte någon allvarligt som hände. Tusen tack min älskade Stefan för dina uppmuntrande ord till mig, då jag var både arg, ledsen och besviken.  

Det är inte alltid lätt att hitta en kanon fin gran. Vissa år blir de jättefina, och vissa år är de mindre fina. Både min syster och jag la ut våra granar på face book. Jag fick då en kommentar om att jag och min syster tävlade om vilken hade den fulaste granen, och jag hade vunnit. Alltså varken söstera mi eller jag tog detta som ett roligt skämt. Min syster la kommentarer att om man inte kan säga något snällt, så behöver man inte säga något alls. Och min kommentar var att det inte är lätt att hitta en "Piff & Puff"-gran ute i skogen.

Men jag håller med min syster fullt ut!!!

 "Kan du inte säga något snällt, så kan du vara tyst", eller " Kan du inte säga något snällt, så behöver du inte säga något alls"

God fortsättning!!

2 kommentarer:

  1. Fast är det inte värre än en grans utseende, så kan man få tycka. Men jag ska vara tyst . Väldigt tyst.. :)
    Tråkigt när presenten går sönder! Men som maken säger, sånt händer. Hoppas att det går att åtgärda.
    Vet inte vad en airfryer är. Ska googla. God fortsättning! Kram.

    SvaraRadera
    Svar

    1. I en airfryer kan du simulera fritering utan att behöva sänka ner maten i olja. En fläkt cirkulerar varmluft i hög hastighet, mycket högre än i en varmluftsugn. Effekten blir att maten tillagas snabbt och jämnt och den får både smak och konsistens av att vara friterade.
      Igårskalade jag potatis, skar den i mandolinen, smala som strips. Sprayade med lite olja, de blev jätte goda.

      Radera