onsdag 8 december 2021

Kalas-dags!

 December månad, det betyder mycket! Då tjejerna var små fick de varsin adventskalender. Therese har tagit hem sin till Melker. Hon broderade en till Astrid, men är inte färdig med Melkers. Helmers gammelfarmor har broderat en till honom, så vi har kvar Sofies här hemma. Jag tycker att de är så fina, så den får hänga uppe till prydnad. Förra året slog jag in tomma tändsticksaskar och hängde upp.

I söndags var det andra advent. Vi har nu en fin tid, ja, under hela december.
Det är inte bara vackert med alla ljus. Vi har även 30 cm snö ute. Så underbart!
Helgen som nu har passerat hade vi en kalashelg, full rulle!
I fredags var Sofie och Helmer hemma, då Fredrik slutat jobba körde Sofie och hämtade honom. Så de åt middag här hos oss. Och jag fick Helmer-mys.
På lördagsmorgon körde Fredrik ut för att jaga, Sofie och Helmer åkte med till mig. Sofie skulle till "Hälsokompassens lada" och träna, så jag hade mycket mys. Lagom till lunch kom Fredrik, sen körde de hem.
På kvällen kom de tillbaka, för Therese hade bjudit till kalas. Hon fyllde 31 år i torsdags. Tack för oss!
I söndags hade mamma och Erno kalas. Erno fyllde år i oktober, och mamma fyllde 76 år den 24 november. De bjöd på helstekt kalkon, så himla gott! Tusen tack för oss.

Nu är det lugnt med kalas, fram till julafton.
Hur det blir vid jul och nyår får tiden utvisa. Det är otäckt med covid-ökningen/spridningen.
Det var julkonsert med Humbles i kyrkan i söndagskväll. Jag hade velat gå, men nu med spridningen så stannade jag hemma. Trist!


6 kommentarer:

  1. Tråkigt med spridning men litar på att tre sprutor dra skydda mot svår sjukdom.
    Snön har han jnte mycket till övers för. Är en barmarkstant.
    Fin adventskalender. Fina minnen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snö kan jag var förutan. Hoppas det inte blir för mycket smittspridning så man inte ska kunna träffa de närmaser i ul. Kram

      Radera
    2. Stefan och jag har fått tredje sprutan, men jag är orolig ändå. Covid är hemsk.
      Jag tycker att det är härligt med snön. Det lyser upp. Den kan komma, och få ligga kvar, bara vi har minus så det inte töa och slaska.

      Radera
  2. Det är lite oroligare nu med coronan. Själv är det inte alls säker att jag kan resa till Umeå och träffa barn och barnbarn till jul. Men jag hoppas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du långt upp till Umeå?
      Vi träffar våra barn och barnbarn, och våra föräldrar. Det har vi gjort hela tiden, förutom vid förkylning. Men så har vi Therese med familj i grannhuset, Sofie med familj har vi 1,5 mil till, och till våra föräldrar har vi 2 mil till. Stefan äter lunch hos sin mamma varje dag.

      Radera
  3. LÅNEBJUDANDE FRÅN "NOVELTY FINANCE INC"

    Hej!!! Är du i behov av ett lån? Om ja, kommer jag att rekommendera dig att ansöka om ett lån genom Novelty Finance Inc.

    Jag heter Davina Claire, jag är finanschef för Novelty Finance och du kan ansöka om ett lån hos mitt företag och ha ett lån på ditt konto inom 24 till 48 timmar. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få ett lån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldkvot, låg kreditpoäng eller andra skäl.

    På NOVELTY FINANCE tillhandahåller vi finansieringslösningar. Vi erbjuder alla typer av lån (Personlån, Företagslån och många andra). Vi erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

    För frågor/frågor? - Skicka ett mail till [noveltyfinances@gmail.com] eller ring / WhatsApp via: +447915601531]

    Vi strävar efter att göra lån enkelt, bekvämt och prisvärt.

    Vår tjänst är mycket snabb, pålitlig och pålitlig och du kan låna upp till 5 miljoner euro till en subventionerad ränta på 3 % per år. Vi är rätt företag att kontakta när du är i akut behov av ett lån.

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök, vår tjänst är tillgänglig 24/7. Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst på din egen bekväma plats med din telefon eller din bärbara dator, allt du behöver göra är att skicka oss din låneförfrågan via:
    E-post: (noveltyfinances@gmail.com)
    WhatsApp/ Telegram: +447915601531
    Telefon: +447915601531

    Vi är alltid glada över att ge ekonomiskt stöd.

    SvaraRadera