fredag 7 december 2018

Så obehagligt!

Är det en behållen vara?
Min sprutforbi har jag till viss del övervunnit, fast jag är fortfarande svårstucken. Men jag vill fortfarande ligga på en brits vid provtagningarna.
Iallafullafall så förra veckan var jag på vc på provtagning. Som vanligt så var jag liggandes på en brits, det var en duktig på labb som alltid lyckas att ta min prover, men vid provtagningen lyckades komma åt en nerv, ...helvete vad ont det gjorde.......inte i armvecket, utan ca 10 cm längre ner och på ovansidan av underarmen.
Jag har sen dess haft känselbortfall på vänstra axlen och bröstryggen, har varken känt varm eller kallvattnet i duschen. Jag har fortfarande ont nere på en viss punkt på underarmen. Min sjukgymnast sa att detta kunde hålla i sig länge, om jag har otur.
F-N, Vad jag är trött på detta!
Bilden kan innehålla: hund och inomhus
Min älskade lilla Elsa är bara för söt, är så glad att jag har henne. Fast nu är hon inte så rolig, för hon har bebisar. Pip o gnäll......fast då husse stigit upp, så lägger hon sig gärna i hans säng, och ligger gärna där hela dagen

2 kommentarer:

  1. På min VC finns en jätteduktig tjej som tar blodprov. Hon har lyckats trolla bort min spruträdsla helt. Jag skulle vilja ha henne i väskan när jag åker in på akuten eller andra ställen för där brukar det inte gå så bra. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då de är duktiga så slappnar man av. Det är två stycken som brukar sticka mig, är det någon annan som ropar upp mig så brukar jag be att få vänta på Tommy eller Eva.

      Radera