onsdag 5 december 2018

Det ska bli kul!

2012 började jag att gå på porslinsmålning. Jättekul!
Jag har målat på glas, för några år sedan fick jag för mig att måla tomteglas, det blev vin och snaps glas.
Ingen automatisk text tillgänglig.
Men så saknade jag ölglas, så då målade jag det också.
Bilden kan innehålla: tabell, dryck och inomhus
Jag har 6 vin, 6 öl, och 6 snaps, men tyvärr så har jag fått en spricka på ett snapsglas.
Sen har jag fått för mig att jag vill ha en julservis. Nu i höst då Rusta hade rea på porslins-start-paket så köpte jag tre paket, dvs 12 mat tallrikar,  12 djupa tallrikar, 12 assietter, 12 kaffe muggar.
Tyvärr så har en mattallrik gått sönder, det hände under bränningen.
Ingen automatisk text tillgänglig.
Jag har kämpat på så att servisen skulle bli färdig till jul, den är färdigmålad, så nu ska bara de sista tallrikarna och alla kaffemuggar brännas. Ingen tallrik, mugg eller glas är den andra lik
Det ska bli så kul att duka med min tomteservis och tomteglas.

2 kommentarer:

  1. Så skicklig du är på att måla. Jag har också en julservis med tomtemotiv på, men den har jag köpt. Porslinsmålning är inget jag klarar av, men min ena dotter har gått på sådana målarkurser och hon tycker det är kul. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kätte roligt med porslins målning.

      Radera