onsdag 28 november 2018

Obehag på akuten.

I över tre månader har jag haft mycket mera ont i nacke/axlar. Pga detta så har huvudvärken varit bedrövlig, illamående och kräkningar, har vaknat mitt i natten av huvudvärken. Min sjukgymnast tyckte inte att detta är ok, så hon tyckte att jag skulle be om en CT-röntgen.

Det är svårt att få tid hos min läkare, men jag väntade.
Min läkare ville att jag skulle åka in akut till röntgen och ortopedläkare. Det blev ingen CT, utan en vanlig, men han räknade med att jag skulle få hjälp tidigare på detta viset.
Så det var bara att åka hem, äta och ut med Elsa, sen gick färden in till Växjö lasarett.
På röntgen gick det snabbt, men på akuten satt jag i 6 timmar, för att sen träffa en läkare i 5 minuter.
Jag vet inte om läkaren förstod mig, för han sa att röntgen såg bra ut, och att jag skulle gå till sjukgymnast, äta alvedon och paraflex.
Jag visste att röntgen var bra, jag går hos sjukgymnast varannan vecka och jag äter både alvedon och paraflex, även norflex. Mer hjälp fick jag inte.

Mailade min läkare så nu har han skrivit remiss till en MR och till ortopeden.

Då jag varit på röntgen, gick jag till Akuten. Jag satt i väntrummet och väntade på inskrivning så kom det in en man, väldigt otäckt, för han var drogpåverkad. Han bankade på dörren till sköterskan och skrek jävla horor. Det var så fruktansvärt att jag funderade på att ringa polisen. Men så kom det en ordningsvakt. Jag förstod att de träffats tidigare. Väl inskriven och inkommen på akuten så såg jag mannen med vakten. Mannen var allmänt otrevlig hela tiden.
Jag tycker synd om personalen, fy vad de får utstå.

2 kommentarer:

  1. Akuten är inget ställe man besöker frivilligt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men jag beundrar dem som jobbar där.

      Radera