torsdag 6 september 2018

Tillbaka till vardagen!

I måndags hade jag min stora dag.
Jag visste inte om det skulle komma någon, men för säkerhets skulle så gjorde jag en smörgåstårta.
Och jag fick besök av min TaxiAnita.
Ungdomarna skulle komma på em/kvällen, men Astrid äter inte smörgåstårta så jag gjorde nötstek med rödvinssås och klyftpotatis.
Nöjd med min dag, somnade jag gott på kvällen.

Tänkte att jag nu denna veckan skulle kunna vila, och bara ta det lugnt. Men ack vad jag bedrog mig. Therese och Christian har arbetare inne hos sig, så Stefan har semester för att hjälpa till.
Igår var det två grävmaskiner, en traktor. Alltså hade jag tre chaufförer som jag hade både frukost och lunch till, givetvis så åt ju Stefan och jag också.
De gräver in kommunalt vatten, nytt avlopp och fiber.
 Det var även två rörmockare inne i huset och jobbade.

Phu, vila kan jag göra någon annan dag!

4 kommentarer:

  1. Vilken bra bild på födelsedagsbarnet.
    Det händer alltid mycket runt omkring dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Det är liv och rörelse hos er. Kram

    SvaraRadera