onsdag 18 april 2018

Fortfarande sjukstuga!

För sju veckor sedan fick jag influensan. Sen har det gått upp och ner. Sjuk några dagar, sen blev jag frisk ett par dagar, för att sen åter bli sjuk. Så har det varit nu under dessa sju veckor.
Förra vecka kände jag mig frisk, riktigt frisk. Det var så jag kunde gå till sjukgymnasten, har ju fått lämna återbud två gånger. Vi hade kanon härligt väder, men jag var försiktig med att klä av mig, ville inte bli sjuk igen.
Men ack vad jag bedrog mig, hade hosta som bara blev värre och värre.
I måndags skulle ha åkt in till Sofie i Växjö, så jag steg upp kl 5,00, men hostade oavbrutet i en hel timma, tom så jag kräktes. Det blev ingen Växjöresa, utan till vårdcentralen.
Jag fick hostmedicin, nässpray och något avsvällande. Tyckte väl att det blev lite bättre, men igår natt höll jag Stefan vaken en del, och inatt har hostan varit hemsk.
Är lite orolig för lugninflamation, så jag ringde till VC idag igen, men sköterskan tyckte att jag ska avvakta några dagar till.

Jaha.....jag hostar på!

2 kommentarer:

  1. Hej Lisa, du ska inte alls avvakta, vems hälsa är det som gäller.
    Du måste röntga lungorna, inte bra med långvarig hosta.
    Man räknar väl med någon mer respons från läkare än det du fick,
    det där kan du köpa själv och kurera dig med. Du får säga till på SKARPEN, sjukvården är ofta lomhörd.

    Nu har jag inte varit 'inne' på länge och läst vad som varit hos dig/er
    men ska nu försöka blogga lite mer.
    Samtidigt som man får mer trädgårdsjobb när vårvärmen kommer och alla födelsedagar som står i kö.
    Sköt om dig Lisa, hälsokram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har saknat dig, så jag ser fram emot att du kommer tillbaka.
      Jag avvaktar över helgen, sen får jag ringa igen om jag fortfarande hostar.
      Önskar er en trevlig helg. Kram

      Radera