onsdag 22 november 2017

Färdigstädat!

Jag tycker att det är himla roligt med ljusstöpningen. Tyvärr så gillar inte min kropp detta. Så jag försöker att sätta ner foten, och visa vem det är som bestämmer.
 Som synes så är det ganska så uppställt, och trängt i hallen.  I år blev det bara en gång. Jag tyade inte mer.
Vi brukar städa undan så fort som möjligt, då det är färdigstöpt.

Inatt fick vi årets första snö, ett par cm (bortsett ifrån då vi fick lite pudersnö). Så nu är vintern invigd. Julmusiken blev invigd med ljusstöpningen, Pepparkakorna och glöggen är flera veckor sedan vi invigde i år. Så snart är julen här.
Anne-Louice Lisa Karlssons foto.

6 kommentarer:

  1. Ja, det är mycket jobb med att stöpa ljus, både för och efterarbete. Men ni är så duktiga.
    Synd att inte snön fick ligga kvar, det här slasket är inte roligt.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, det hade kunna varit några - grader och snö.

      Radera
  2. Vi fick också årets första snö i natt, men nu är den borta.

    SvaraRadera
  3. Vi får se hur mycket vi tyar inför jul. Har inte julat något än. Jag vill inte ha ngn gran, men det kanske hustrun lägger in sitt veto mot.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Julpyntet kommer fram vid Lucia, de röda dukarna lägger jag på nästa vecka då vi plockar fram adventsljusstakarna och stjärnorna.

      Radera