måndag 17 april 2017

Vadå lugnt ??

Snart har Påsk helgen nått sitt slut.
I torsdags och i fredags var Christian här och jobbade med att riva i det andra huset. Givetvis så var Stefan med och hjälpte till. Therese och Christian ska renovera huset som ligger bakom vårat.

Långfredagen var vi bjudna till några vänner i Diö. Stefans syster och man var också bjudna, så vi åkte med dem. En trevlig kväll, med mycket god mat och dryck.

I lördags kom Christian tillbaka för att fortsätta riva, han hade då sin mammas man med sig.
Therese och Astrid kom också en liten stund.

Lördags kvällen tillbringade vi i Vislanda hos en kollega till Stefan och hans fru, tillsammans med våra goda vänner. Det var också mycket gott och trevligt.
Påskdagen vaknade vi till lite puder-snö ute.
Vi var bjudna till Stefans mamma på middag. Även på denna bjudningen smakade maten bra.
Trevligt att träffas. Det är inte så ofta som vi träffar Stefans systerbarn.

Stefan har påbörjat att isolera i garaget till dörrar o dy. Sådant som blir fördärvat ifall det står ute i kylan. Han går inte själv in och river, utan Christian måste vara här då. Men att förbereda utomhus gör han.
Jag har gått igenom lite gamla spel och pussel som låg på vinden i det andra huset, det har legat ute i garaget från höstas fram till nu.

Jag har stärkt köksduken och nålat upp den. Man ska ju aldrig stryka på virkade dukar.
Jag är så nöjd med mina virkade dukar. Är så tacksam att jag har en vän som vill virka till mig.

Idag är det en slappedag. Det är lite tröttsamt att vara bortbjudna tre dagar i rad, men jag ville inte tacka nej till någon utav bjudningarna. Fast vi fick tacka nej till min systerdotter, som hade kalas på långfredagen, eftersom vi skulle till Diö.

Må väl!  Och njut utav det goda!


5 kommentarer:

  1. Jag har en hel del virkade dukar som min mor och svärmor har gjort. De är vackra men det är ett elände när man tvättat dem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är lite jobb med att tvätta och efterarbete de virkade dukarna.

      Radera
  2. Full rulle med släkt och vänner, god mat dryck ock massor av kärlek.
    Så nu är du både nöjd Glad och trött.
    Vi hade bara gäster på Påskafton/fam.
    Sen bjudna till Rolfs ena syster o man på annandag påsk.Lugn och fridfull påsk blev det för.
    Jag förstår dig precis att det kan bli lite väl mycket med tre dagar samkväm.

    Vila nu det behöver du Lisa.
    Kram Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja inte går det i någon hög hastighet här inte. Jag vilar upp mig efter Påskhelgen, och laddar inför kommande helg.

      Radera
  3. Full rulle med släkt och vänner, god mat dryck ock massor av kärlek.
    Så nu är du både nöjd Glad och trött.
    Vi hade bara gäster på Påskafton/fam.
    Sen bjudna till Rolfs ena syster o man på annandag påsk.Lugn och fridfull påsk blev det för.
    Jag förstår dig precis att det kan bli lite väl mycket med tre dagar samkväm.

    Vila nu det behöver du Lisa.
    Kram Eva

    SvaraRadera