tisdag 14 mars 2017

Vårsådd!

Mina potatisar växer på. Satte första potatisen den 5 februari, och nästa den 12 februari. Dessa två är nu i spannar.
Tänk vad man kan ha tomma mjölkpaket till. fem potatisar, en purjolök, och fyra rödlök. Har satt dessa vid olika tillfällen.  Istället för att slänga rotknölen, eller vad det nu heter, så har jag satt de, En rödlök har börjat växa, och det har börjat hända lite med purjolöken.
Paprika, tomat och pumpa har kommit så jag har planterat om dem.
Och så sådde jag några frö till, tomat, paprika och solrosor.
Det går snabbt nu till vårvärmen kommer, och det ska planteras i krukor och sättas i trädgårdslandet.





4 kommentarer:

  1. Affärerna annonserar för fullt om fröer nu. Jag ska nog köpa åtminstone till rädisor och persilja...sen får jag se. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så gott med egna rädisor, det kommer även att bli dill och persilja. Kanske några morötter också.

      Radera
  2. Se där, det händer en massa på eran 'Bullerbygård', det är kul att se när allt börjar titta upp sen får man plantera ut allt man sått och det är det roligaste tycker. Vissa fröer sår jag direkt på friland, de hinner ikapp alla de andra ändå.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt blir ju inte så bra att förgro.

      Radera