fredag 31 mars 2017

Det har blivit värre!

Nej, det var ingen vacker spegelbild som mötte mig i går.
Jag var bara tvungen att ta en selfis, och maila den till min läkare på vårdcentralen.
Jag var ju hos honom i fredags. Fick lite bannor av honom, för att jag väntar för länge med att komma till VC. Men jag vill ju inte belasta sjukvården.
Mina eksem bakom öronen har jag haft i ca 3 månader, och det som jag har runt mina ögon har jag hart i drygt 1-1½ månad. Fast inte så illa som nu.
I går eftermiddag ringer läkaren mig. Även han tyckte att jag såg hemsk ut. Så han ringde in till hud, och sen skrev han en akutremiss till hud.
Jag kan väl säga att det inte är helt smärtfritt heller, varken bakom öronen eller runt ögonen.
Det var första dagen på många herrans år som jag var helt osminkad. Då är det illa.

Hoppas att ni har det bra iallafall!

4 kommentarer:

  1. Hoppas du får en tid så fort som möjligt. Jag har en telefontid med min läkare på måndag, då hoppas jag få svar på alla prover som är tagna och får en förklaring varför jag mår som jag gör.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Stackars dig! Du råkar då ut för allt mellan himmel och jord. Hoppas du ändå får en trevlig helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! önskar er också en härlig helg!

      Radera