tisdag 10 januari 2017

Tillsammans mot Cancern!

Igår kväll var det Cancergalan på TV`n.
Vi satt bänkade, både Stefan och jag. Det är så gripande.
Blir så glad då någon besegrat denna djävulska sjukdom, lider då någon har fått sluta sitt liv, alldeles för tidigt.
Med tårar i ögonen, men även en stor tacksamhet.
1999 fick Stefan sitt Cancerbesked, 2011 fick Therese sitt Cancerbesked.
Är så glad och tacksam att båda två vann, de besegrade sin Cancer.
Stefan resonerade att han inte var sjuk, han hade "bara en jävla knöl" som skulle bort. Och Therese, hon var lika seg som sin pappa. Han var seg och besegrade, så det skulle Therese också göra.

I och med att vi haft Cancer i familjen, och sen hela min sjukdomsbild, så får man tänka till, och vara nöjd, och njuta utav det goda.

6 kommentarer:

  1. När man haft allvarliga sjukdomar inom familjen tänker man annorlunda och sätter värde på vissa saker som man förr aldrig tänkte på. Kram

    SvaraRadera
  2. JAg tänker ofta på Stefan och Therese och deras kamp mot sjukdomen. Och min bror som fick dö alldeles för tidigt pga. cancern.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så hemskt då personer dör i förtid

      Radera
  3. Seger måste firas med tacksamhet och glädje när det finns så många sjuka.
    Ibland orkar jag inte titta för man blir så fruktansvärd 'gråtig',
    jag är så blödig av mig. Ja det får man väl vara, jag skäms inte för det.
    Bra gjort av Stefan och Therese att ha en sådan stark inställning.
    Min mor o far o moster dog i cancer, mor endast 48 år.
    Livet har sina prövningar . . .
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har svårt för sådana program i vanliga fall, men satt och höll Stefan sällskap.

      Radera