fredag 27 januari 2017

Glädje!

I onsdags åkte jag och Elsa tillsammans med Therese och Astrid in till Sofie och Fredrik i Växjö. En underbar dag, om ni frågar mig. Det är så underbart att umgås med mina kära, Fredrik var också hemma, inte så ofta jag träffar honom.

Therese undrade om vi skulle vara hemma som i kväll, och det skulle vi. Det var länge sedan Therese, Christian, Astrid och Signe var här hemma. Vi bara älskar då de kommer hem. Tyvärr så kunde inte Sofie och Fredrik komma hem.
Funderade på vad vi skulle äta. Det ska ju passa Astrid också. Jag har tidigare köpt Kronfågelns sol & sprätt kyckling, den är mycket god,. Så det fick det bli även ikväll.
Jag blandar flytande becel med kryddor, äppelbitar, och lök, sen fyller jag kycklingen med detta.
Penslar kycklingen med en kryddblandning. Och sen in i ugnen.
Jag har en UltraPro ifrån Tupperware som är perfekt vid tillagning av kyckling.
Till detta serverade jag currysås, rostade potatis, palsternacka, morötter, och en sallad. Det smakade bra, tyckte jag, och det tyckte även den andra.

Å det är en fröjd att se Astrid äta. Hon plockar i sig maten själv. Så jag anpassar maten för hennes skull. Det vore inte alls kul att bjuda på mat som hon inte hade kunnat äta själv

Önskar er alla en trevlig helg. 

6 kommentarer:

  1. Kyckling åt jag inte under många år - kladdigt, tyckte jag. Dock har den fått en renässans på senare år. Gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag äter ofta kyckling, gillar det, tyvärr så gör inte Stefan det.

      Radera
  2. Visst är det trevligt att få rå om varandra, det är det som livet är till för. Att sen få samlas vid ett dukat bord med god mat och dryck gör hela alltet gemytligt, särskilt när man har ett barn med vid bordet.
    De lär sig snabbt att äta själva och det vill du ju göra.
    Jag känner en dam som matade sitt barn när det var över 3 år, hon ville inte att barnet skulle klabba och kleta ner. Ja du milde vad ska man säga!
    Kyckling är gott i alla 'former', man får faktiskt också äta kyckling med fingrarna om det nu är en grillad klubba eller annat passande.
    Det händer att jag tillreder kyckling i en lergryta, det gillar vi.

    Må så gott, kram/ Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är så glada att vi har våra ungdomar, och lilla Astrid. Så härligt då de kommer hem, och jag få rå om dom.

      Radera
  3. Kyckling är alltid gott. Det finns så många goda recept. Att laga middag till många är betydligt roligare än när man är bara två. Trevlig helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt att laga mat till gäster.

      Radera