söndag 12 juni 2016

En nöjd fru!

Jag har länge varit missnöjd med min spis, ugnen har börjat bakat ojämnt, ena plattan har haft ojämn värme, och sen började den ena plattan att stänga av sig själv, trots att den var påsatt. Fläkten fungerade bara på den lägsta, så den behövdes också bytas ut. Men varför byta ut spis och fläkt, de är ju så gott som nya, de är ju "bara" drygt 22 år gamla, och välanvända.
För ca 4 veckor sedan var jag och Stefan och beställde en ny spis och en ny fläkt.
Min nya fläkt fick jag hem till mors dag. Vilken skillnad att ha en fläkt som man kan köra på full effekt.
Tyvärr så har jag fått vänta på min nya spis. Stefan har ju själv inte kunna tagit hem den. Men så igår ringde Stefan och sa att spisen var på väg hem. Å så nöjd frun i huset blev.
Frun i huset hade som krav en spis med dubbelugn, och keramikhäll. Tyvärr så kunde jag inte få en oval platta, som jag hade på min gamla spis. Man kan inte få allt.
Dagen i dag till ära har varit lugn, men så i eftermiddag bjöd jag hit grann- fruöken, eller vad kallar man en kvinna som varit gift, men som nu är skild???? Nå väl fruöken kom hit på ett, eller ... glas vin.
Jag var så glad att fruöken stannade på kvällsmat, följt av lite kräftor och räkor.
Nu är disken undandiskad, och frun i huset ska nu trilla i snarkelådan!
Puss o kram, natti natti

3 kommentarer:

  1. Härligt med ny spis. Sådant som spis och tvättmaskin måste bara fingera. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska jag bara komma på hur ugnens finesser fungerar.

      Radera
  2. Grattis till din nya spis....
    Kram!

    SvaraRadera