måndag 10 augusti 2015

Fullt upp hela helgen!

Therese och Christian har funderat på att bjuda sina föräldrar med respektive. I fredags blev det äntligen av. Stefan och jag, Ingemar och Cina, Carmen och Jocke, tyvärr så var Jocke sjuk. Men vi hade trevligt iallafall.
Jag sov på eftermiddagen för att jag skulle tya med kvällen, men vid 22,30 var jag så trött, så då åkte vi hem.
På lördags förmiddagen gick jag för att plocka lite mera vinbär. Efter att jag plockat en liter, så kom regnet. Jaha, det var bara att ringa efter Stefan. Så gick det med den vinbärsplockningen.
Det var så att jag hann att vila lite innan vi åkte iväg och satte sprätt på lite pengar.
För tänk om pengarna ligger och mögla, nu så här i rötmånaden.
Stefan och jag hann att få i ordning i uterummet, innan Therese och Christian kom hem. De skulle med Stefan ut och fiska kräftor. Sofie kom också hem, och höll mig och hundarna sällskap då de andra var på sjön.
Då de ändå var på sjön hade de med sig kastspöna, och draggade.
 .Sofie och jag hade fixat med tacos, som stod färdigt då de kom hem ifrån sjön.
 Tretton fina abborrar hade de med sig hem, de stod nere på logen och rensade efter vi ätit.
 Och så blev det grillad abborre till söndagsmiddag.
 Det blev även god fångst på kräftorna. 71 stycken blev det. Fredagskvällen fiskade Stefans syster och svåger, de fick 115 stycken. En bra premiär, det är alltid bäst första natten.
 Therese skulle hjälpa till med koket, men hon somnade på soffan, Stefan kokade själv kräftorna.
Fyra riktigt stora och fina. De slängde i minst 100 små kräftor, så det finns gott om dom.

Grannen Christina har fyllt 50 år, så igår kväll gick Ewa och jag till henne med gratulation.
Oj, vilken helg. Och idag har jag varit på stickcafé. Inte undra på att jag var dötrött i eftermiddag. Jag sov två timmar, Stefan kom hem och väckte mig.

Och nu är det nanedax igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar