fredag 28 augusti 2015

Ännu mera fiske

I onsdags var det åter dags att lägga i kräftburarna. Och i går plockade vi upp dom.
Fångsten var bra, även denna gång så slängde vi i många som vi hade fått spara. Vi vill ju ha stora.
Kan det verkligen vara ekonomiskt lönsamt att skicka ut en räkning på 5:-? Broavgifterna sen vi var i Motala.
Gosiga Elsa ville inte gå morgonpromenad idag, utan ville ha skogsmys.

Tyvärr så fortsätter mitt tragiska liv. Jag har mestadels nackkragen på mig, ligger mycket och är fullproppad med värktabletter.
Eftersom fisket i onsdagsnatt var så bra, bestämde vi oss för att fiska inatt igen.
Sofie kom idag hem, så hon var med oss ute på sjön, men hon tycker inte att jag ska med ut och hämta burarna pga värken. Men det är ju livskvalité. En kul grej, så jo, jag ska med ut.

Lev väl!

1 kommentar:

  1. Ibland kan man undra om det finns något tänk bakom. Portot är ju högre än räkningen. Kram

    SvaraRadera