torsdag 18 juni 2015

Där fick jag!

Dagarna de rullar på som vanligt. Jag har en lång "att göra lista" nu inför midsommar. Och nu är det inte mycket kvar att göra på den.

Igår var jag på MR av buken. Det var tufft, eftersom jag inte fick äta eller dricka på fyra timmar innan undersökningen. Så mellan 6,00-11,00 åt jag första frukost, andra frukost och lunch. Tänk vad man blir törstig och kaffesugen då man inte får dricka.
Sen är det ju så jobbigt att ligga på denna hårda smala brits, då värken i hela kroppen är fruktansvärd. Ändå så hade jag preparerat mig med smärtstillande.

Vi har lånat ut V70 till dottern och svärsonen, då de skulle reparera deras bil. Ingen rolig reparation för deras del, de har blivit påkörd av en smitare. Vi brukar tetas med ungdomarna eftersom de har saab, och vi volvo. Men igår fick jag en gliring av dottern, för då hade hon kört min volvo till verkstaden. Häromdagen så upptäckte hon att det var fel på rutan i förardörren. Den hade hoppat ur sitt läge. Hahaha, där fick jag. Det är visst inte bara saab som behöver åka till verkstaden, utan även en volvo också.

För några veckor sedan var jag och tog blodprover, och lämnade avföringsprov. Förra veckan ringde jag till gastro för svaren. Hade ett blodvärde på 127 vilket är jättebra. snabbsänkan låg på 27, inte lika bra och kalprotektinet var också för högt, 371.
Fick sen ett brev av läkaren där han vore tacksam om jag ringde till gastro för att diskutera eventuell medicinering. Men det är minsann inte lätt för mig att veta om jag ska ha en kortisonkur, eller om jag ska ha remicade eller humira.
Idag har jag haft teletid med min läkare. Det blir nu en kortisonkur på 7 veckor, ny provtagning om 1½ vecka, ska även på lungröntgen

Bra start på min "semester"
Ha en bra Midsommar!

3 kommentarer:

  1. Jisses tjejen vad många olika besök hos läkare.
    I stället för att gå till apoteket så gå in på systembolaget och köp ett gott vin att njuta av.
    Då kanske du blir fnissig i stället. Hi hi hi .
    Äsch jag försökte skoja lite . . .
    Det kanske inte är en lämplig blandning.

    Ha ha Lisa, ja där fick du . . .
    Önskar dig ock alla de dina en glad midsommar.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  2. Min man har en Volvo och jag en Renault och faktum är att fast hans bil är snart 30 år så är den mindre inne för reparation än min som är bara hälften så gammal. Ha en fin Midsommar

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin midsommarhelg!
    Kram från din bloggvän Anne-Lie

    SvaraRadera