måndag 28 april 2014

Bra service, men maten...

Dropp, dropp, dropp...
Här fick jag vanligt dropp, dropp mot min kaliumbrist, antibiotika och så hänger även morfinpumpen på.

Jag har specialmat, max 10 gram fett, och äter inte gris. Denna gången jag var på lasarettet skrev jag upp mina måltider.

Onsdag lunch: fisk och räksoppa, blåbärssoppa. oätlig.

Onsdag kväll: sparrissoppa, fruktsoppa. smakade inte alls bra.

Torsdag lunch: lammfärsbiff och potatis. Vände sig i magen på mig, trodde jag skulle kräkas.
Torsdag kväll: Örtkryddat mos med ev. lammkött.
Totalt oätligt.
Fredag lunch: Kycklingfile och potatis, konserverade aprikoshalvor. Smakade bra!
Fredag kväll: Kokt spätta och potatis. Tänk om de hade kryddat lite, då hade det varit gott.



Lördag, söndag och måndag lunch åt jag ingenting, gud vad dålig jag var.
Det var ju på lördagen som de satte sonden på mig.


Måndag kväll: Fisk och räksoppa. Oätlig
 Tisdag lunch: Kyckling, potatis och sås, kräm med mjölk. Var inte alls gott.


Tisdag kväll: Broccoli och blomkålssoppa. Vågade inte äta den soppan eftersom jag var så dålig i magen.
Onsdag lunch: Stroganof och ris, ananasringar. Mycket gott, men alldeles för lite sås.
Onsdag kväll: Köttgryta och potatis. Vilken tur att jag fick en macka att tugga på.
 Torsdag lunch: Grönsakssoppa, blåbär och keso. Hur kan man bara få för sig att koka buljong och slänga i frysta-kokta morötter-ärtor-blomkål, och kalla detta för soppa?? Bullen och desserten smakade bra iallafall.
 Torsdag kväll: Någon vegetarisk kaka med linser, ris, och kål.

Totalt helt oätligt
Fredag lunch: Kokt fisk och potatis, osötad hallonkräm.Fisken smakade ingenting, mer än salt.


Inte lustigt att jag har gått ner 4-5 kg med denna maten som serverades till mig.
Och vad jag har saknat sallad. Vi som alltid äter mycket sallad och grönsaker, men nu får jag äta upp mig.

1 kommentar:

  1. Jaha...det är dit man ska om man vill gå ner i vikt ;)
    Hoppas att du får bättre mat nu.
    kram!

    SvaraRadera