onsdag 22 januari 2014

13 veckor, med andra ord halvtid!

Min uppräkning fortsätter, det har nu gått 13 veckor utav 26. Den 22 april har det gått 26 veckor. Bara operationen blir innan sommaren, så är jag nöjd, för kanske att jag får räkna med någon veckas försening.
Min förkylning vill fortfarande inte ge vika, hosta, ont i halsen och i vänstra örat, och snorig. Jag är mest inne och ta det lugnt, försöker att kurera mig.

Men igår hade jag tid på VC hos min läkare, skulle ta ett läkarintyg till försäkringskassan, och mannen skulle till tandläkaren, passade bra med våra tider.
När vi ändå var i Tingsryd så gick jag tillbaka med en orkidé till "Lilla Hjärtat".Hade besök av L-B den 12 december och fick då en fin med tre stänglar, men redan efter trettonhelgen började bladen att trilla, och nu i helgen trillade även blommorna, allihopa på en gång, och nu fanns det bara ett blad kvar.
Expediten sa direkt att den var sjuk så jag fick en ny. Har aldrig sett en sådan här förut. Vännen L-B glädje mig igen. För att blomman dog så dog inte vänskapen.

Idag har jag dammat lite i gästrummet, och lagt på dukar igen. Det går sakta men säkert framåt. Jag har iallafall inga tomtedukar kvar, bara de röda virkade dukarna, men de kan ligga på lite till.
Jag har tom fått undan tvätten i tvättstugan. Så härligt då det är tomt på smutstvätt, och allt är struket och uppburet.
Igår kväll kröp jag ner i snarkelådan redan kl 19,00 sov tills kl var över 9 idag, har då endast varit på toa två gånger inatt. Och så måste jag ju sova lite mellan första och andra frukosten. Det blir inte så många timmar över för min del på ett dygn.  Jag önskar att jag hade ett friskt liv, och kunnat arbeta. Men då mitt liv ser ut som det gör så får jag göra det bästa utav det hela. Göra vad jag orkar, kan och vill.

1 kommentar:

  1. Rätt inställning!
    Gör bara det du orkar,kan och vill.
    Tur att du fick en ny blomma!
    Kram!

    SvaraRadera