söndag 6 oktober 2013

75 års kalas!

 Igår var vi bjudna på 75 års kalas, det var mammas man E som var i fyllan. Vi skulle till en hemlig plats.
Uppsamlings plats i Konga, vi väntar på min bror och hans fru, som alltid brukar vara sen.
Vi hamnade på Restaurang Riverside , som ligger mitt ute i skogen vid Småland-Blekinge gränsen.
Så vackert!
                                          En liten grillstuga på berget.
Tänk vad fint det är här en solig fin sommardag. Kanske vi ta en tur hit igen.
                 Inne i den lilla fina restaurangen började vi med en välkomstdrink.
 Vi var totalt 20 personer. Födelsedagsmannen och mamma, jag och mina syskon med våra respektive, våra ungdomar, och min systers barn.
Pappa och hans dam, min svärmor, och ett par bekanta till mina föräldrar.
Vi blev bjudna på porterstek, potatis och grönsaker, till kaffet blev det glass i ananasskal till de vanliga, vaniljglass och ananas till lactos, och blåbärssorbe med ananas till mig.
                                          Min bror, min syster och jag.
Mamma hjälper E med paketöppning.
Håll kärleken levande, väldigt bra skrivet!
I vissa veckotidningar visas det kort på par som besökt olika nöjes tillställningar. 
En kul grej, jag tog par-kort på alla gäster. Dottern fick ta på mig och min man.
Vi hade en trevlig lördagskväll med god mat och dryck.
Ett stort tack till E och mamma.

4 kommentarer:

  1. Vilket fint ställe. Det är ju nästan en sommardag nu, fast färgerna har bytts ut i gul/orange färger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var mycket vackert där. Ett ställe som jag kan rekommendera att åka till!

      Radera
  2. Vilket kalas!
    Och vad fina ni var.
    kram!

    SvaraRadera