fredag 2 mars 2012

Stor besök!

Dottern gör sin praktik här i Linneryd.
Så idag kom hon med sin hund, Signe till mig.
En himla go hund. Signe och jag har under dagen hunnit med två stycken promenader.
Jag passar henne gärna igen, eftersom jag saknar hund. Blir ibland tårögd när jag tänker på min Maja.
Signe kommer tillbaka i morgon, tillsammans med matte O husse. Vi ska då ha kalas, min man är i fyllan, han fyller 45 år på söndag.
I år blir det bara ett kalas med alla på en gång, vi blir endast 26 personer.
Jag är ganska så färdig med allt inför kalaset, haft stor hjälp av dottern DY. Bord och stolar på plats, jag har även dukat färdigt. Bra de, eftersom jag är så himla trött.
Alla som vi har bjudit har tackat ja, och det tycker jag är jättekul, eftersom det ofta är någon som inte kan komma.

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får en trevlig fest. Får ni plats med så många gäster.

    SvaraRadera
  2. Tack,det ska bli trevligt.
    Jodå, vi får plats i vardagsrummet, vrider matbordet o sätter in ett bord till sen dukar vi även vid soffbordet.
    Finns det hjärterum, så finns det stjärterum.

    SvaraRadera