söndag 10 mars 2024

Kalashelg!

 Så oväntat och ovanligt, vi har haft lite gäster i helgen, så där för lite omväxling,

Min bror och hans fru skulle ner och se om hans hus, så då passade jag på att bjuda hit dem. Det är inte så ofta som vi träffas

Till förrätt stekte jag potatisbullar i våffeljärnet, sen gjorde jag en räkröra och la på. Till huvudrätt blev det bullgur, rostade rotfrukter, kycklingben och tzatziki.och som omväxling blev det ostkaka till kaffet. En trevlig kväll.

Det blev ett kalas till, för ungdomarna och barnbarnen måste ju också komma på kalas. Rostade rotfrukter, hemmagjorda pommes, älgbiffar, kantarellsås och tzatziki. Återigen blev det ostkaka.

Nu är det bara ett kalas kvar, ev tar vi det nästa helg.

Stefan ägnar all ledig tid i skogen eller på vedbacken. Veden värmer honom många gånger. 

Vi är några stycken som träffas varje lördagsförmiddag och spelar på V 75, Stefan har inte tid att följa med, men han är med och satsar 100:- varje helg.  Igår så kollade vi lite till och från på V75, så kul vi hade 7 rätt, tyvärr så var det dålig utdelning. Vi spelade för 800:- och vann knappt 600:-. Men vi får vara glada för det lilla.  Ann-Sofie och jag har sagt att vid 7 rätt, eller en större vinst så måste vi dricka champagne. Vilken tur att jag hade en flaska i kylen.

4 kommentarer:

  1. Grattis till vinst! Även om det inte riktigt går ihop sej, så är det kul att vinna.
    Mums vilka menyer!
    Kul att träffa brorsan! Har du fler syskon? Kram//Anna-Lena Grimsås

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Alltid kul att träffa nära och kära.
      Jag har en bror som är 5 år äldre än mig, han är gift men har inga barn, han bor emellan Jönköping och Taberg. Och min syster som är 2 år äldre än mig, sambo, hon har 3 barn och 1 barnbarn, hon bor i Växjö. Mamma är gift och bor i Tingsryd. Pappa är sambo/särbo och bor i Åskefälla, Älmeboda. Lehna har en villa i Väckelsång, men är nästan alltid hos pappa.
      Ha en fin ny vecka! Kram

      Radera
  2. Jag är också med i ett V75-gäng. Vi är 7 st.. Rullande schema bland oss. Här får en av oss satsa 200 kr, var 7:de vecka och då får den personen och göra en rad. Oftast blir det en Harry. Den här veckan blir det min tur att betala och göra raden. Det blir nog Harry... men jag har också satt ihop raden själv ibland. Oftast blir det ingen vinst alls, men plötsligt händer det. Lite har vi skrapat ihop under årens lopp. Inga riktigt stora vinster dock.
    Men tänk om...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul att träffas och gemensamt sätta ihop travet. Spännande att sen titta på travet. Men det blir aldrig en Harry. Vi väntar på en storvinst. Som alla andra också gör.

      Radera