lördag 28 maj 2022

Vart tar dagarna vägen?

 Nu har det varit mer än mycket för mig.

Melker blev sjuk så Therese och Christian har vabbat. Men förra måndagen fick de åka med Melker till VC. Jag stannade hemma ifrån stickcafe´t, för Astrid ville vara hos min. Det var dubbelsidig öroninflammation. Stackarn! 

På tisdagen hade Therese utflykt med klassen, och Christian körde till Norge på jobb. Och jag orkar inte vara själv med båda barnen heldag, så Stefan vabbade. Jo mor och far föräldrar får vabba. Han vabbade även på onsdagen. Det var mycket lek och bus, jag hade marktjänsten. Det är jätte mysigt med barnbarnen, men tyvärr så har jag inte orken riktigt, så det var skönt att Stefan också var hemma. Barnen är en stor och viktig del av våra liv. Vi vill inte säga nej till dem.

Det har varit lite regnigt och ruggigt. På med raggisar. Men vad skorna var små. HHUUUMMM.... Man ska nog inte ha vanliga strumpor och raggisar, då blir nog skorna för små.
Härligt i naturen. Fruktträden blommar så fint. Det gör även liljekonvaljerna.
I torsdags körde Sofie och jag till IKEA i Kalmar. Hon skulle köpa lite till Helmers rum. Stefan var hos Fredrik och Helmer. De jobbade lite i Helmers rum.  Och jag var så glad att få en utflykt. Fick med mig lite hem. Det finns alltid något att köpa på IKEA.

På kvällen kände jag mig hängig och frusen, så jag låg under filten på soffan. Stefan försvinner ut, och kommer tillbaka med liljekonvaljer till mig. Å det luktar ljuvligt här hos mig nu!

Ha en trevlig helg, och en fin mors dag!


2 kommentarer:

  1. Det är nog bäst att ha vanliga strumpor i skorna!Liljekonvaljerna har inte börjat blomma här än..
    Jag har varit med Rudi och slungat honung, hans första sen han flyttade till Höör Och mitt för första gången
    Ha en bra kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å det är ju så gott med nyslungad honung.

      Radera