fredag 19 november 2021

Huvudsaken är att hon är nöjd!

 Igår kom Sofies svärmor, Katarina för att hämta sin kofta som jag stickat åt henne.

Den blev fin, fast jag är inte 100% nöjd med den. Men hon var nöjd. Hon sa att hon inte förstod varför jag inte är riktigt nöjd. Men som jag sa till henne att hon kan ju virka runt hela koftan, så blir den nog bättre. Jag vet att hon är duktig på att virka, men det är inte jag.


Eftersom jag inte är nöjd, och jag fick 10 liter lingon av henne tidigare i höst, så ville jag inte ha betalt för arbetet. Men hon kom med en gottelåda till mig. 
1 flaska lilla hyttenäs glögg, 1 flaska äppelglögg, delikatessknäcke, björnbärsmarmelad, kaffepraliner, Växjökaffe, och två påsar med finsk lakrits. 
Katarina hade frågat Sofie om vad jag gillar, Så det var verkligen en toppenlåda till mig.

Igår gjorde jag glutenfri pepparkaksdeg. Så jag tog med mig lite idag då jag åkte till Sofie. Eftersom jag skulle till henne idag passade hon på att baka bullar. Då får jag mycket egentid med Helmer. När hon ammade gjorde jag ett provbak på glutenfria pepparkakor. Hoppas att Fredrik gillar dem.
Väl hemma så har jag nu gjort vanlig pepparkaksdeg, så i morgon ska här bakas.
Så kul, för då kommer Therese, Sofie och barnen och bakar. Jag får även i morgon egentid med våra barnbarn, Astrid, Melker och Helmer. Männen ska ut på jakt, så vi får det lugnt och skönt.

Önskar er en trevlig helg!


10 kommentarer:

  1. Jag gjorde också pepparkaksdeg igår, men ska nog inte baka förrän nästa helg. Eller kanske senare.
    Mmmm, mycket godsaker i den gottelådan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en kul tradition. Jag tål dem inte.

      Radera
  2. Rn fin tackgåva!
    Bakade pepparkakor med och hos barnbarnen för ett par veckor sedan. De är uppätna. Så det får bli en ny deg till nästa mormorstisdag! Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag ska ge mig på glutenfria pepparkakor i år, annars är det många år sedan som jag pekade pepparkakor. Det har Rasmus och Ulrika gjort i stället. Kram

    SvaraRadera
  4. Vi hade det livat i går. Det är en kul tradition.
    Sofie och jag gjorde en plåt med glutenfria pepparkakor. Den är lite jobbig att kavla, så jag får se när jag fortsätter med dem.

    SvaraRadera
  5. Klart att hon blev nöjd med koftan. Jag tyckte att den var mycket fin!
    Ha en bra söndag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo den blev fin, men... det är egentligen bara några smågrejer som jag hänger upp mig på.

      Radera
  6. Ha en bra början på en ny vecka!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. LÅNEBJUDANDE FRÅN NOVELTY FINANCE"
    Hej!!! Är du i behov av ett lån? Om ja, kommer jag att rekommendera dig att ansöka om ett lån genom Novelty Finance Inc.

    Jag heter Davina Claire, jag är finanschef för Novelty Finance och du kan ansöka om ett lån hos mitt företag och ha ett lån på ditt konto inom 24 till 48 timmar. Det har kommit till min kännedom att många människor har så svårt att få lån från sina lokala banker eller andra finansiella institutioner på grund av hög ränta, otillräckliga säkerheter, skuldsättningsgrad, låg kreditpoäng eller andra skäl.

    På NOVELTY FINANCE tillhandahåller vi finansieringslösningar. Vi erbjuder alla typer av lån (Personlån, Företagslån och många andra). Vi erbjuder flexibla och flera lånealternativ, inklusive säkrade och osäkrade lån, lång- och kortfristiga lån som är skräddarsydda för dina ekonomiska behov.

    För frågor/frågor? - Skicka ett mail till [noveltyfinances@gmail.com] eller ring / WhatsApp via: +447915601531]

    Vi strävar efter att göra lån enkelt, bekvämt och prisvärt.

    Vår tjänst är mycket snabb, pålitlig och pålitlig och du kan låna upp till 5 miljoner euro till en subventionerad ränta på 3 % per år. Vi är rätt företag att kontakta när du är i akut behov av ett lån.

    Inga fler väntetider eller stressiga bankbesök, vår tjänst är tillgänglig 24/7. Du kan ansöka om ett lån när som helst och var som helst på din egen bekväma plats med din telefon eller din bärbara dator, allt du behöver göra är att skicka oss din låneförfrågan via:
    E-post: (noveltyfinances@gmail.com)
    WhatsApp/ Telegram: +447915601531
    Telefon: +447915601531

    Vi är alltid glada över att ge ekonomiskt stöd.

    SvaraRadera