torsdag 4 juni 2020

Inget får förfaras!

Vad gör man om man har gammal fil, och inga kakor i frysen?
Jo man bakar kringlor, så slipper man att slänga filen.

Jag har alltid älskat min mormors kringlor. Fast hon bakade alltid på sur grädde.  Som sagt -Inget får förfaras.
Mormor tog lite så, och lite av varje tills degen blev bra. Men på de viset kan inte jag baka. Tur var att mormor lyckades att måtta och mäta, så jag kunde få ett recept.

Idag blev det kringelbak. Så nu är den gamla filen slut. Haha, det blev tre satser.
Jag har fortfarande fullt i frysarna, så Therese fick en påse kringlor, sen gick jag ner till Kurt med en påse. Så det var precis att jag fick in mina kringlor i frysen.
Jag har även lovat Sofie en påse.

Och på tal om frysen/frysarna så jobbar jag på att vi ska äta plats i frysen.
Phu,  det gäller att äta, och inte köpa hem någon frys mat.
Så småningom så ska vi nog få ordning på maten i frysarna.

2 kommentarer:

  1. Så flitig du varit. Jag håller också på att tömma våra frysar. Det måste bli lite rotation på det hela ibland. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man måste äta upp det som redan finns hemma, och sen köpa nytt.
      Igår fick Sofie två påsar kringlor, så snart kan jag få ordning på frysen i köket.
      Jag vill inte ha mat i frysen på vinden, men det har jag nu, hoppas att snart kunna ta ner den. På vinden brukar jag bara ha bär, saft, äppelmos och kräftor.

      Radera