torsdag 12 december 2019

Regnigt och rått!

Det hade varit bra om det inte regnade och blåste i går. För jag och Stefan träffade mina syskon ute hos pappa. Det kom även en gubbe ifrån lantmäteriet. Vi gick först uppe vid min brors hus, han vill ha större trädgård, samt ladugården och uthuset. Men det var inte lätt att hitta den nuvarande tomtgränsen. Då vi märkt ut hur Clifton vill sin tomt, så gick vi ner till Saras hus, pappa bor i hennes hus, det är vårt barndomshem, likaså pappas. Hennes hus tillhör fortfarande gården, så den ska styckas bort, hon vill också ha en ladugård. Stefan och jag är tacksamma att de vill ha ladugårdarna som tillhör respektive hus, för vi vill inte ha dem, det räcket med den lille som vi har där ute, och ladugårdarna och uthusen här i Linneryd.

Kallt och rått, och med blöta jackor och skor, gick vi in till pappa. Clifton hade tänkt att köpa med sig en smörgåstårta, men då hade jag inte kunna ätit. Så därför erbjöd jag mig att göra en.
Det var smaskigt!

Inte har vi bättre väder idag. Eller jo, det blåser inte. Stefan och Mats ifrån Södra är ute och granskar skogen, i regnet. Och jag har brett brödbullar och laddat kaffebryggan.
Även det ska bli gott då de kommer hem!

4 kommentarer:

  1. Det är mysigt och komma in i värmen och fika. Det verkar som det är många hus det handlar om. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pappa hade sitt barndomshem, köpte till två gårdar, styckade av de husen, och slog ihop gårdarna. Hans hus var kvar på gården. Förra året köpte Stefan och jag gården, min bror det ena huset, och min syster pappas hus, men det är lååånnggg behandlingstid hos lantmäteriet. Så först nu hade lantmäteriet tid att komma. Phu...Det var invecklat, men jag hoppas att du förstår.

      Radera
  2. Jag funderar på att beställa smörgåstårta till min man´s 60 års kalas i december eller blir det planka. Båda är gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår om ni beställer till hans födelsedag. Inte lätt att både fira jul och födelsedag i ett. Stefans syster fyller 50 år på juldagen.

      Radera