tisdag 27 augusti 2019

Det är gott med god mat!

Då vi var i Polen åt vi god mat hela tiden. Endast en gång så åt vi lite sämre mat, typ på ett gatuköks restaurang. Det funkade hela tiden med mat till mig, inget tjafs eller sura miner för att jag inte kan äta vad som helst. Fast då vi var på fiskrestaurangen fick jag bara sallad till fisken, men det var för att de hade bara pommes, vilket jag inte kan äta på restaurang.
En kväll gick vi till en favoritrestaurang.

Stefan åt ribbs som heter duga, och jag tog kycklingsallad med tortillas.
Det var supergott.
Lite lustigt, en läsk kostade 20 zloty, och en starköl kostade 12 zloty. 1 zloty är 2.60 kronor.

Jag har aldrig sett ett storkbo i verkligheten, men då vi var ute och körde fick vi se flera stycken.
Hade varit häftigt om vi hade fått se någon stork i boet, men jag hörde fågelungarna.

Våra vänner har sett storkar däri vid ett tidigare besök i Polen.

2 kommentarer:

  1. Vi har storkar som häckar på en gård inte långt härifrån. Det är mäktiga fåglar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att jag har sett en levande stork ute i det fria.

      Radera