onsdag 10 oktober 2018

Trädgårdsarbete!

I kväll fick jag med mig Stefan ut i blomlanden. Vi rev upp en del växter, halverade många av växterna, och flyttade runt på växterna. Stefan kunde inte förstå mig, men gjorde som jag sa.
Jag vet precis hur jag vill ha det. Och vad jag ska ha i det lilla landet? jo jordgubbar och smultron, tänk, det hade Stefan misstänkt.
Under vårt arbete så fick vi besök av denna lille vän. En gul groda. Kanske en prins?
Jag ville inte kyssa grodan, så om det är prinsen får vi inte veta.
Vi har ett fantastiskt fint väder. Härligt!

4 kommentarer:

  1. Usch, för dessa grodor, obehagligt när de "hoppar" fram när man är i rabatten.
    Ha en bra dag i det härliga vädret.

    SvaraRadera
  2. Jordgubbar är något som jag också vill ha. Funderar lite på sådana i amplar. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar även på amerikanska blåbär.

      Radera