söndag 8 oktober 2017

Fullt upp, för lite omväxling skull!

Det har varit fullmåne nu i veckan. så jag var bara tvungen att fota månen.
 Vi har haft en fin vecka, bortsett ifrån de regniga dagarna, som typ i onsdags.
I torsdags åkte jag in till Växjö. På Stefans eccoskor har sulorna gått sönder, så jag ville visa upp skorna. Det ena paret fick vi tillbaka 60%, men det andra paret kunde de inte hitta. Så vi får väl se vad som händer med dem. Det är visst 3 års garanti. I morgon kommer butikschefen tillbaka, så vi få se om hon hittar skorna i deras pärm. Tyvärr så har jag nog slängt kvittorna nu då vi har möblerat om.

I fredags hade vi kalasväder. Jag tvättade 5 maskiner med tvätt, hängde tillbaka frotehanddukarna på toaletten, och bäddade om med de nytvättade lakanen, Tänk att i oktober få 5 maskiner med tvätt torrt ute, fantastiskt.

I går kom Tingsrydsligan tillbaka. Jag bjöd på lunch, Porterstek och potatis, och de på kvällsmat, tacolåda. Alltid lika gott att bli bjuden på mat.

Idag har vi varit i Växjö hos Sofie och Fredrik på Fredriks 24-års kalas. Vi blev bjudna på Tacopaj. Mycket gott och trevligt. Tack för oss.

Ikväll skulle Christian på jaktmöte, inför älgjakten. De skulle äta smörgåstårta, vilket Therese var orättvist. Och eftersom Therese hade frågat om hon och Astrid fick äta här ikväll, så tyckte jag att det passade att vi också åt smörgåstårta. Jag kan inte äta köpt, för det är för mycket fett däri, och jag tål inte fett. Så därför gjorde jag en.
Jag tog fyra skivor raskens, blandade mager kessella med fruktcoctail, på med raskens, blandade mager philadelfiaost med gräslök och kalkonskinka, därefter raskens bröd, på kanterna bredde jag på mager philadelfiaost, och ovanpå bredde jag räkost. På kanterna la jag salladsblad, jag ganerade randigt med äggskivor, majonär och räkor, i de andra raderna la jag ost, vindruna, kalkonskinka och tomat. Eftersom jag inte kan äta majonär så gjorde jag en räkröra på mager creame frach, hackad rödlök, citron, dill och räkor, och la på äggskivorna, några skivor citron kom också på. Det syns vad min bit finns, eller?
Jag blev nöjd både med ganeringen och med smaken.
Som sagt, det är gott med god mat.

Det har nu varit ännu en helg, med fullt upp. Hahaha, vi som alltid har det så lugnt och stillsamt, eller hur?? Kanske, eller inte, blir det en lugn kommande vecka.

Må väl, mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Den där smörgåstårtan ser god ut. Det var länge sen jag åt sånt nu. Ulrika brukar göra till hon fyller år och det är i januari så jag har nåt gott att se fram emot. Kram

    SvaraRadera