onsdag 9 november 2016

Jag ser det snöar!

Vi har nu fått minusgrader. Och just nu snöar det hos mig, i Småland, Kronobergs län, Tingsryds kommun. Jag gillar vintern, med minusgrader och snö, om det nu kommer och får vara.

Något som hör vintern till, så är det ljusstöpningen. I går kom mamma hit, så då blev det ytligare några ljus stöpta. Det har varit riktigt skönt att vara i det andra huset med stöpningen. Och det bästa av allt är att jag inte behöver plocka ihop efter mig.
Då vi var färdiga åkte jag med mamma ner till Tingsryd. Jag har stickat ännu en kofta till Astrid, det blev även en halsduk, och en fuskkrage. Så mysigt med lite Astrid-snuffs.

Ha en fortsatt bra dag!

5 kommentarer:

  1. Vi fick också vår första snö idag, men jag kan inte påstå att jag uppskattar det. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag gillar snö, speciellt om det är -5--8 grader

      Radera
  2. Både koftan och ljuset är jättefint.
    SMå fina flingor dalar det ner från himlen....blev lite stämningsfullt idag när jag gjorde mina julbockar.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sticket är en bra sysselsättning. Snön lyser upp lite.

      Radera
  3. Söt kofta, tänk vad den där lilla Astrid har fina stickade tröjor m.m.
    Ja inte så konstigt när mormor älskar både henne och stickningen, hi hi ...
    Då blir det väl någon fin stickad jultröja också eller hur . . . .

    Idag är det mulet och nollgradigt, rimfrost gör träden vackra,
    tänk om den lilla solen kunde kika fram, då hade naturen blivit ännu mera vackrare. Den lilla snön vi hade har liksom försvunnit och nu lovar SMHI plus väder till veckan.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera