fredag 23 september 2016

Grubblerier!

I tisdags tog Stefan fritt ifrån jobbet, han skulle köra mig till Ljungby. Jag hade tid för en coloskopiundersökning klockan 14,00. Undersökningen görs under narkos.
Måndagen och tisdagen fram till kl 10,00 så var det att dricka, dricka och dricka klara drycker + laxeringsmedel. Jag gick inte många meter ifrån toaletten.

Jag var/är väldigt nervös inför coloskopi undersökningen.
Turligt så gick undersökningen bra, och läkaren kunde fullfölj undersökningen.
Förträngningen som jag hade i december är nu borta, däremot så har jag mycket med ärr i hela tjocktarmen efter alla inflammationer.
Nu kan jag andas ut till nästa coloskopiundersökning.

Stefan och jag har fortsatt att tömma, rensa, slänga och städa. Då något är färdigt, så hittar jag något annat som måste städas. Just nu är det "bara" toaletten, ugnen och verandan.
Måntro att det räcker, eller jag hittar något annat.

För övrigt så grunnar, grubblar och funderar jag på mycket.
I morgon är det en tung dag, min 54-årige kusin ska då begravas.
Min bror ligger sen i onsdags nersövd i respiratorn. Varför ska det behöva bli bakslag i hans tillfrisknande??


Vilken herrans tur att vi har Astrid, ungdomarna och hundarna att glädjas av <3

6 kommentarer:

  1. Det är verkligen mycket runt ikring dig nu. Det enda jag kan göra är att sända dig tröstekramar i massor.

    SvaraRadera
  2. Ibland förstår man inte allt som händer.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så sorgligt allt kan bli ibland, men så är livet tyvärr.
    Håller med dig tur Astrid och ungdomarna finns.
    Tänker på dig lilla vän, sköt om dig.
    Tröstande kramar/ Eva

    SvaraRadera