tisdag 26 april 2016

26 april, en flaggdag!

I går var jag först på stickcafe´t, sen på målarkursen. Tyvärr så orkade jag inte med målningen riktigt, utan jag slutade innan kursen var slut. Nacken är inte alls vad den borde vara.
Det är ju tur iallafall att jag har mitt sticke. Jag klarar av att sticka utan att värken blir värre, bara jag tänker på hur jag sitter, och så stickar jag inte på vanliga stickor, utan på rundstickor, det blir då inte så tungt.
Ännu en kofta är nu färdig. Jag har stickat i alpacka solo garn, ett härligt ullgarn. Kanske att det blir ett par sockar också till lilla Astrid. Jag ska försöka att sticka undan mitt garn som jag har här hemma.
Rätt att vi inte brukar fika, så är det gott att ha något i frysen. För lite sedan bakade jag sockerbullar, som jag gillade. För att trotsa min kropp så bakade jag dessa sockerbullar i eftermiddag. Då de var nygräddade och varma penslade jag en med vatten, och doppade i strösocker, så himla gott.
Innan det var dags att laga middag, så snodde jag ihop seniorkakan, en sorts kladdkaka med kokos-glasyr. Den är jättegod, tyvärr så tål jag den inte.

Slut i både kropp och själ, fast jag är nöjd med dagens göro.
På tal om dagen, så är det den 26 april idag, och idag fyller våran yngsta dotter Sofie 24 år.
Många Grattiskramar till Sofie! Hurra-hurra-hurra-hurra

4 kommentarer:

  1. Grattis till Sofie och så har äldsta dottern namnsdag, mycket att fira hos er idag. Tyvärr inte hos oss.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sofie var i våra tankar, vi firade inte henne i går, utan ska göra det lite senare.

      Radera
  2. Ditt barnbarn kommer att vara väldigt välklätt. Jag saknar lite att inte sticka babykläder, för det är absolut det roligaste som finns. Kram

    SvaraRadera