måndag 5 januari 2015

Så nöjd är jag!

Jag har i flera år velat ha rosa hemvävda trasmattor i sovrummet. Själv så klarar jag inte av att väva pga all min värk. Men så i mitt stilla sinne kom jag på en som väver mycket, och hon har även fått en låda med gamla lakan av mig för flera år sedan. Så varför inte fråga henne.
Sagt och gjort, jag ringde till K.S, och frågade om hon ville väva två mattor till mig.

Jag har ju haft ännu mera utrensning i samband med omtapetseringen. Så jag åkte ner med ännu en stor låda med bla gamla lakan.
K.S fick fria händer med att sätta samman mina mattor. Jag fick komma och godkänna vid ett par tillfällen. Och jag är så nöjd.
Trots att det har varit både jul och nyår, så tog det inte ens 4 veckor för henne att bli färdig.
Så herrans fina de blev!! Tack till Kerstin.

Idag har dottern och jag varit på Ikea i Kalmar. En trevlig utflykt. Jag ville ha någon form av bokhylla till bokrummer, där jag ska ha mina dvd-filmer och ljudböcker i. Hittade väl inte riktigt det jag ville ha, men jag köpte iallafall en, den får nog duga, ev så köper jag en till senare. Vi får väl se..
Och som alltid så får man med sig lite extra saker hem, så som ljus bla.
Det är ju också alltid trevligt med en mammi-dotter-dag.

Trött efter dagens utflykt så är det nu dags att laga middag, Karibisk kycklinglåda med klyftpotatis.
Ha en trevlig kväll!

3 kommentarer:

  1. Jättefina mattor, härligt med hemvävda mattor. Jaså, ni besökte IKEA i Kalmar, min dotter och jag tog IKEA i Älmhult.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så fina mattor din vän vävt. Jag har klippt mattrasor som jag tänkt virka runda mattor av. Klippa trasor är tråkigt, men får man bara allt klart och kan börja virkandet, så är det okej.
    Jag skulle också vilja åka till Ikea, men det var ett bra tag sedan nu.
    Må så gott och ha en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanonsnygga mattor. Tycker det är så fint med vävda mattor men har fått ta bort det nu när jag sitter i min rullstol. Och jag har en som kör mig till Linköping när jag ska dit på tisdag.

    SvaraRadera