onsdag 20 november 2013

Ännu en trevlig dag!

Vilket härligt uppvaknande jag fick idag.
kl. 8,30 kom dottern hem med frukostfrallor och väckte mig. Visste inte säkert att hon skulle komma, för då hade jag ju varit vaken och uppstigen.
Då vi ätit frukost gick vi en skogsrunda med Elsa.
Idag har Elsa äntligen blivit färdigklippt. Hon är så söt, mattes Elsis pälsis.
Dottern och jag lagade lunch tillsammans, stekt kycklingtortillas. Efter lunch så tog vi oss en sovstund på 1 ½ timma, det var skönt och välbehövligt.
 Igår då jag var i Växjö så köpte jag tre stycken sådana här adventsstjärnor. Ska nog ha en i köket och två i vardagsrummet.
 Lotta ligger som vanligt i hallfönstret på övervåningen och tittar ut, där trivs hon.
I måndags var det sista gången på porslinsmålningen, hade då gjort dessa tomtarna färdiga. Innan jag målade dessa så gjorde jag 10 stycken ljus macheter.
Nöjd med dagen ska jag nu laga middag tills mannen i mitt liv kommer hem ifrån jobbet. Det blir bara pytt i panna och stekt ägg, för trött för att orka tänka.

Ha en fortsatt bra kväll! Kram 


1 kommentar:

  1. Vad underbart att vakna och få äta färskt bröd.
    Jättefin lampa. Och vovven var ju bara sååå söt!
    Kram!

    SvaraRadera